Vad är det för fel?

Med att ens föräldrar betalar saker åt en? Jag menar, jag har precis tagit studenten och har inget jobb. Men söker väldigt många jobb faktiskt om jag ska vara ärlig. Det jag syftar på att en "kompis" och jag började bråka och han använde som argument att jag får det jag vill. I mina ögon är det ren svartsjuka för att han inte kan få det han vill då han inte heller har jobb eller liknande. Jag ser seriöst inget problem med att jag får pengar av mina föräldrar att åka och fika ibland, eller att dom hjälper mig med min mobilräkning.

Visst jag kan skaffa kontantkort som han sa, men jag har betalat mina 12månader hittills själv, jag betalade mobilen själv och då ser jag inget fel med att jag får hjälp fyra månader av 24 (som bindningstiden är på). Men det är tråkigt tycker jag, att man ska bli stämplad som bortskämd och så vidare. Som han sa det tror vi alla som har det lite "bättre ställt" att vi har världens makt och blabla! Det tycker jag inte? Bara för att min pappa betalar min mobilräkning i fyra månader tror jag mig inte vara bäst.

Däremot är jag väldigt less på folk som håller på, bara för att du inte har råd med något annat än comviq kompis 75kr i månaden betyder det inte har du har rätt att skriva skit till andra som faktiskt har råd själva eller har föräldrar som har råd. Skaffa dig ett jobb om det är så synd om dig!

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0