Hur vill jag att mitt liv ska vara?

Nathalié frågade mig det igår, och det är en ganska svår fråga.. Jag vet egentligen inte och det är lite skrämmande, det jag svarade var att jag ville vara lycklig,  pengar är väl ett plus i livet men, lycka är ovärdeligt..  Men det är olika för alla kanske, jag vill ha ett liv, ett bra sådant.. Ett jobb jag trivs med, en kille jag verkligen älskar och kan lita på och sen kommer familj och så vidare... Jag tror jag skulle välja lycka före framgång vilken dag somhelst, för vad skulle framgång vara utan att dela det med någon man älskar?

Jag vill flytta till Göteborg, av olika anledningar, men för jag tror att jag kommer hitta min plats där, jag känner inte att jag hör hemma här, jag vantrivs något sjukt av att bo där jag bor.. Inte för att jag anser mig för bra för att bo på en Ö där alla är störda i huvudet, nej, utanför att jag vill komma någonvart. Jag vill inte vara en av dom som bor här, som nöjer sig med hur dom har det. Som nöjer sig med att göra samma sak dag in och dag ut, som nöjer sig med att umgås med samma människor och som nöjer sig med att bo på ett jävla skitställe.

Jag och Nathalié har alltid snackat om att flytta, och jag tror vi kommer göra det... Jag tror stenhårt på att Nathalié kommer komma in på Juristlinjen och bli en grym jurist sen, inget snack om saken! Jag tror oerhört mycket på henne och jag tvekar inte alls på att hon klarar allt, hon är en av dom smartaste jag känner och en av dom mest envisa.. Därför jag tycker om henne så mycket, vill hon något blir det så! Så egentligen är jag ganska lyckligt lottad nu, min kompis kommer blir en kickass jurist som kan rädda mig ur alla problem man kan lyckas komma i!


Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0