Världen är sjuk

Sitter och kollar på Efterlyst som sagt, dom pratar om Therese just nu. Jag blir så himla förbannad, det är så jävla sjukt att något sånthär kan hända. Jag kände henne inte, så jag vet ju ingenting bortsett från det jag läst. Men jag blir så arg, allt är så jävla sjukt. Folk blir misshandlade, våldtagna, mördade och gud vet vad. Men det blir aldrig bättre, det förvärras dag för dag.

Therese dog för att två personer va väldigt mentalt rubbade enligt mig, jag kände inte dom heller. Men seriöst, varje person har en spärr, en gräns, en varningslampa som borde tändas. Min lampa hade tänts för länge sen om min gamla pojkvän hade bett mig döda för honom. Det hade aldrig hänt, man kan älska någon så mycket att man kan göra allt för den. Men att mörda en oskyldig flicka bara för att hans tjej va svartsjuk? Jag tycker inte alls synd om dessa två, jag tycker dom ska få det dom förtjänar. Dom tog livet av en annan, dom förstörde hela familjen antagligen. Varför ska dom få ha ett bra liv? Jag hoppas dom kommer plågas av detta resten av livet.

Det kanske låter hårt, men jag tycker det. Folk som dödar, misshandlar, våldtar.. Borde veta hur det känns, dom borde veta hur mycket det förstör. Jag har känt tjejer som blivit våldtagna, dom har aldrig blivit sig själva. Mitt ex slog mig, jag vet själv, man blir aldrig som man va förut. Man blir osäker, orolig och man känner sig så jävla dålig att man litade på personen. Jag tror stenhårt på hårda straff. Mördar man någon, ta deras liv - släng in dom i fängelset tills dom dör. Har dom rätt att ta någon annans liv borde dom inte få komma ut och ha ett liv själva.

Läs bara i tidningen, vi är påväg utför och alla borde göra något nu. Innan det är försent.

Kommentarer
Postat av: HelloNicki

Snyggt där ;)

2009-09-07 @ 10:35:53
URL: http://hellonicki.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0